خدمات الکترونیک

CRM چیست؟

CRM  مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری و استراتژی یا راهبردی برای مدیریت روابط و تعاملات سازمان با مشتریان بالفعل و بالقوه است. استفاده از سیستم CRM  به شرکتهای مختلف کمک می کند تا روابط خود با مشتری را حفظ و تقویت کنند، فرآیندهای مرتبط با این ارتباطات را همسو کرده و در نهایت، درآمد خود را افزایش بدهند.

هنگامی که از CRM حرف می زنیم، معمولاً منظورمان یک سیستم نرم افزاری CRM است. سیستم نرم افزاری  CRM ابزاری است که برای مدیریت تماس ها، مدیریت فروش، افزایش بهره وری و مواردی از این قبیل. هدف نهایی سیستم  CRM بسیار ساده است: تقویت و بهبود روابط کسب و کار.

CRM   به کسب و کار کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن روی روابط خود با مردم، من جمله مشتریان، کاربران خدمات، همکاران یا تأمین کنندگان تمرکز کند.

نرم افزار CRM چیست ؟

   نرم افزار CRM نرم افزاری است که اطلاعات تماس مشتری، مانند ایمیل، تلفن، وبسایت، پروفایل رسانه های اجتماعی و مواردی از این دست را ثبت می کند. به علاوه، این سیستم می تواند اطلاعات دیگری مانند اخبار فعالیت های شرکت مورد نظر را به طور خودکار دریافت کرده و جزئیاتی همچون علایق شخصی مشتری در تعاملات را نیز ثبت می کند.

   سیستم CRM این اطلاعات را سازماندهی می کند تا بتواند تاریخچه کاملی از تعاملات افراد و شرکت های مختلف را در اختیار شما قرار بدهد تا از این طریق درک بهتری نسبت به رابطه خود در طول زمان پیدا کنید.

نرم افزار CRM با ثبت تعاملات مشتری با کسب و کار و نشان دادن یک نمای ۳۶۰ درجه ای از وی، و همچنین با فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای داشتن مکالمات بهتر با مشتریان، امکان مدیریت بهتر ارتباط با مشتری را فراهم می آورد. 

مزایای استفاده از CRM چیست؟

 CRM   با جمع آوری و سازماندهی اطلاعات درباره تعاملات مشتری و مفهوم و قابل هضم کردن و عملیاتی کردن آن اطلاعات برای همه، و همچنین تسهیل تحلیل آن اطلاعات، منافع و مزایای متعددی را فراهم می آورد که از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت بهتر ارتباطات
  • تقویت همکاری بین بخش های مختلف
  • افزایش بهره وری و کارآمدی
  • مدیریت بهتر فروش
  • پیش بینی یکپارچه و دقیق تر فروش
  • گزارش های قابل اعتماد و عمل پذیر
  • بهبود شاخص های فروش
  • افزایش میزان رضایتمندی و حفظ مشتری
  • بازگشت سرمایه (ROI) بهتر برای بازاریابی
  • تقویت و بهبود محصولات و خدمات